Collector mastercard visa dhl

Kundservice


 

Hur tar jag kontakt med Mekinas kundservice?

Vår kundservices öppettider är måndag-fredag 08.30-16.00 (med undantag för helgdagar). Du kan antingen ringa oss på +46(0)8 277780 eller skicka oss ett e-mail till kundservice@mekina.se.

Om din fråga gäller en befintlig order, vänligen se till att du anger ditt ordernummer i ditt e-mail till oss.
 


Jag har glömt mitt lösenord. Kan ni hjälpa mig?

Självklart! Klicka här om du har glömt ditt lösenord så skickar vi ett e-mail till dig med en länk för att ändra ditt lösenord.

 

Handla


 

Hur vet jag att min beställning har registrerats?

Så snart du har gått igenom beställningsprocessen så kommer du till en sida som visar en bekräftelse på att din beställning har skickats. Sidan innehåller även ditt ordernummer.

Om du inte har mottagit en bekräftelse via e-mail, vänligen ta kontakt med vår kundtjänst.
 

Frakt/leverans



Hur lång tid tar det för beställningen att komma fram?

Vi levererar normalt mellan 1-6 arbetsdagar. Notera att oförutsedda väderförhållanden kan komma att påverka leveranstiden.

Vi gör allt vad vi kan för att leverera beställningar inom ovan angiven tidsram men tyvärr så är förseningar ibland oundvikliga. Om du inte har mottagit din leverans inom ovan nämnda tidsram, vänligen ta kontakt med vår kundservice.

Om vi misslyckas med att leverera din beställning inom 30 dagar så kommer vi att ta kontakt med dig och ange anledning till varför. Därefter om du önskar avbryta din beställning så kommer vi att göra en återbetalning till dig. Vi har inget annat ansvar i fråga om försenade leveranser. 

 

Returer/byten


 

Vad är er returpolicy? 

Vi vill att alla våra kunder ska vara 100 % nöjda med sina inköp. Om du vill returnera en oanvänd produkt till oss kan du göra det inom 30 dagar efter leverans. 

Observera: vi accepterar inte returer på specialbeställda varor (bortsett från om de skulle vara defekta). Vi accepterar inte heller returer på använda eller skadade varor. Detta påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.

 

Service/reparation av maskin


 

Hur skickar jag in en maskin på service? 

Fyll i en serviceblankett och skicka maskinen till Mekina, Industrivägen 12, 171 48, Solna. Maskinen måste skickas direkt till vår adress, inte via postombud.

Det går även bra att lämna in maskinen direkt till oss på samma adress som ovan.